מה ההבדל בין אתר תדמית לאתר בלוג

לפני שניגשים לענות על השאלה מה ההבדל בין אתר תדמית לבין אתר בלוג, כדאי לציין שבתחום אתרי האינטרנט לא תמיד ישנם קווים ברורים המפרידים בין סוג האתר. אנחנו שומעים על אתרים שונים כמו אתרי מכירות, דפי נחיתה, אתרי תדמית ובלוגים, אך בהחלט יתכן אתר מכירות הכולל גם בלוג או בלוג שיש בו גם מכירות.

אתר תדמית

אתר תדמית הוא אתר אשר נועד לחזק את המותג ואת המודעות למותג, זוהי המטרה העיקרית של האתר. בדרך כלל זהו אתר קטן בהיקפו, והוא מתמקד בעברת המסרים המיתוגיים של העסק. זהו לא אתר מרובה דפים, אלא אתר המנסה להעביר את הפרטים החשובים והמהותיים על העסק. זהו האתר שצריך לפתות את הגולשים לעשות אתכם עסקים, לרכוש מכם המוצרים.

הקמת האתר דורשת אפיון של העסק על מנת שתבטא את הבידול העסקי בצורה הטובה ביותר. זוהי נקודה חשובה מאוד שצריך לשים עליה דגש. יש לנתח את הקהל של האתר ולבנות אתר תדמית בשפה השיווקית הנכונה המתאימה לקהל היעד.

באתר תדמית אנו יכולים לראות פרטים על הבעלים של העסק והצוות שלו, השירותים שהם מציעים, המלצות, תיקי עבודות ואמצעי תקשורת.

כאשר הגולשים נחשפים לאתר , אתם רוצים שהם ייקחו ממנו רושם עמוק. שיגרום להם לתת אמון בעסק.

אתר בלוג

אתר בלוג הוא אתר הכולל תכנים רבים. הוא גם צריך לקיים סטנדרטים תדמיתיים, אך במקרים רבים הוא אינו מקושר באופן ישיר עם בית העסק. למשל חברה העוסקת בשירותי גננות, עשויה להחזיק בלוג עצמאי המקדם אותה בדרכים הפוכות.

המטרה של בלוג היא לספק חינוך וערך מוסף. הוא כלי חשוב לשיווק ומכירות, אך הוא אינו עושה זאת באמצעות הקריאה לרכוש מוצר. בלוג יכול לספק מידע הנוגע לבעיית הצרכן, להציע לו פתרונות ורעיונות אשר יקדמו אותו לעבר רכישת המוצר או השירות. בעצם הוא מיועד לשלב מוקדם יותר במשפך השיווקי – השלב שבו הצרכן לומד את הנושא ורוצה לדעת מהן האפשרויות העומדות בפניו.

דוגמה לשימוש באתר בלוג: נניח והחברה שלכם עוסקת בפתרונות מחשוב לעסקים. במקום לנסות רק למכור שירותים ומוצרים, אתם יכולים ליצור תכנים המדברים על בעיות איתם העסקים מתמודדים ביום יום, ועל פתרונות אפשריים המשלבים את מערכות המחשוב בהם אתם משתמשים.

אז מה אני צריך

לשני הדברים ישנו ערך, ואין סיבה שאחד יבוא על חשבון השני. אך אתר תדמית הוא הדבר הבסיסי ביותר וכדאי מאוד להשקיע. בימינו כל ילד יודע לבנות אתר אינטרנט, אך חשוב להדגיש כי האתגר בבניית אתר הוא אינו אתגר טכני, אלא שיווקי. יש צורך בהרבה יותר מבוני אתרים, ישנו צורך בצוות המסוגל לראות את הדברים בראייה שיווקית ולהצליח לבנות אתר הקולע למטרה. אתר תדמית העושה שימוש בקופיריטינג הנכון, העיצוב הגרפי וכל הבניה של חווית המשתמש.

מאמרים נוספים

שיתוף מאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב telegram
טלגרם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו פרטים

ונחזור אליכם עם הצעת מחיר אטרקטיבית