על מנת להשיג נוכחות חזקה ואפקטיבית בזירה הדיגיטלית, אתם חייבים להשקיע בקידום האתר. קידום אתרים הוא אינו פעולה חד פעמית, אלא השקעה מתמשכת של משאבים. זה דורש הבנה של השוק, יכולת לראות דברים בצורה אסטרטגית והענקת מענה לכל הצרכים השונים של הקידום. אך השאלה הגדולה שמרחפת באוויר זה בידי מי להפקיד את המשימה?
6 נקודות חשובות בבחירת חברת קידום אתרים
- לחקור את השוק – ישנן חברות רבות העוסקות בקידום אתרים. כדאי שתחקרו קצת השוק ואין סיבה למהר לבחור באפשרות הראשונה. נסו להעריך מהו הניסיון של החברה בתחום, ואילו לקוחות היא מציגה בתיק העבודות. נסו לראות מהו סיגמנט השוק שהחברה מתמקדת בו, האם הוא מתאים לכם. למשל האם זו חברה העובדת עם עסקים קטנים, או מעדיפה להשקיע את האנרגיה בתאגידי ענק. סמנו לעצמכם כמה אפשרויות, ומכאן המשיכו הלאה.
- חברת קידום אתרים או פרילנסר – בהקשר לסעיף הקודם, כדאי גם לבחון האם מדובר בפרי לנסר או חברת קידום אתרים. פרילנסר יכול להיות מקצועי באותה המידה, אך מנגד חברה יכולה להעמיד עבורכם יותר משאבים ולהיות יותר זמינה. יתכן כי יש בה אנשי מקצוע שונים המסוגלים לתת מענה להיבטים שונים של הקידום, וכך רמת המומחיות גדולה יותר.
- הכל מתחיל בפגישה – זו אמנם לא חייבת להיות פגישת פנים מול פנים, ניתן גם בשיחה או בזום. באמצעות שיחה ניתן להתרשם מהמקצועיות של החברה. עליכם להגיע מראש מוכנים לפגישה. אתם צריכים לדעת קצת נתונים על היכן אתם עומדים. יכול להיות שמדובר באתר חדש לגמרי או אתר שאתם מתכננים, אך חשוב שתדעו מה המטרות שלכם. זה בסדר אם אין לכם עדיין ניסיון, אבל חשוב לראות שנציגי החברה שואלים שאלות ענייניות.
- מה השירות כולל – קידום אתרים הוא אינו פעולה אחת, ולכן חשוב שתדעו בדיוק מה השירות כולל. למשל האם אתם מדברים על ניהול קמפיין ממומן יחד עם קידום אתרים אורגני, או רק אחד מהדברים. נקודה שכדאי לשים לב עליה, האם במסגרת שירותי הקידום ישנה גם הכנה של תכנים לאתר, או שתצטרכו לפנות לגורם נוסף; דבר שישפיע על חלוקת התקציב.
- תשאלו על תהליך העבודה – אמנם מקדמי אתרים לא ילמדו אתכם את כל סודות המקצוע, אבל בכל זאת קידום אתרים דורש שקיפות מול הלקוח. אתם צריכים לדעת מהו התהליך, ומה נדרש מכם לאורך התהליך.
- חוזה בכתב – עבודה מול חברת קידום אתרים צריכה לכלול חוזה עבודה מסודר. אתם צריכים לדעת מה אתם מקבלים ומהן ההתחייבויות של החברה. השאיפה למקום הראשון בגוגל היא בהחלט מטרה ראויה, אך לא בתור הבטחה חוזית. שום חברה לא תוכל להבטיח לכם דבר כזה, הם לא קובעים בשביל גוגל. כך שהבטחה שכזו מעידה על חוסר מקצועיות. אך כן ניתן לקבוע מדדים שונים להצלחה, למשל שיפור של X אחוז בכמות התנועה לאתר.
- מחיר – בתור עסק אתם בוודאי צריכים לחשוב במונחים של ROI ואינכם יכולים לפזר סתם את התקציב שלכם. בתחום של קידום אתרים ישנה שונות גדולה מבחינת המחירים, אך מנגד יש גם תחרות גדולה. לא כדאי לבחור בזול ביותר, והפרקטיקה הנכונה תהיה לעשות סקר שוק ולראות מה רמת המחירים המקובלת לחברות קידום אתרים בסדר גודל זה.
ONE STOP SHOP
כאשר רוצים לקדם אתר יש צורך בהרבה יותר מבניית קישורים ותיאורי מטה באתר שלכם. זה עשוי לכלול כתיבת תכנים, הפקת תכנים לרשתות חברתיות, סרטונים ליוטיוב, בניית דפי נחיתה, ניהול המדיה החברתית ועוד. ומעל כל זה יש צורך בחשיבה אסטרטגית הבוחנת מהן המטרות וכיצד ניתן להשיג אותן. ישנו יתרון משמעותי לחברה אשר יכולה לספק לכם את כל הפתרונות תחת קורת גג אחת.