בעוד כל עסק מבין שאסור לו להזניח את הזירה הדיגיטלית, רבים עושים זאת ללא שום מחשבה אסטרטגית. על מנת להצליח בשיווק דיגיטלי עליכם לגבש תכנית המגדירה את המטרות והיעדים שלכם. התכנית תאפשר לכם להגדיר כיצד תרצו להקצות את המשאבים ובאיזה אופן.
הצעד הראשון הוא הוא יצירת תכנית שיווק לעסק, אסטרטגיית שיווק דיגיטלי הוא נגזרת של התכנית השיווקית של העסק. אסטרטגיית השיווק תבטיח כי הפעולות שתנקטו יהיו מסונכרנות עם המטרות העסקיות שלכם.
אסטרטגיית שיווק דיגיטלי תסייע לכם להשיג את המטרות הבאות:
• לשמור על יתרון תחרותי.
• לשפר את שירות הלקוחות.
• להגדיל את מאגר הלקוחות.
• להתרחב ולהגיע לשווקים חדשים.
• להגדיל את זמינות העסק ולבצע מכירות 24 שעות ביממה.
איך לתכנן אסטרטגיית שיווק דיגיטלי ב 5 צעדים
שלב ראשון – הבנת המצב הקיים
השלב הראשון הוא הבנה של נקודת ההתחלה. אתם רוצים לדעת מהם הביצועים שלכם, והיכן אתם עומדים ביחס למתרים. תבדקו את הביצועים, למשל נתוני השנה האחרונה. תסתכלו על הפעולות שעשיתם ואילו תוצאות השגתם, מה עבד ומה לא עבד. הסתכלו על הפעילות הדיגיטלית של המתחרים, בקלות תוכלו לקבל תובנות רבות על האסטרטגיה שלהם.
חשוב גם שתכירו את הקהל שלכם, נקודה שבאופן מפתיע חלשה אצל עסקים רבים. חשוב שתדעו מה גודל הקהל, המשתנים הדמוגרפים, ההתנהגות ותחומי העניין שלהם. אם יש לכם פעילות בפייסבוק, תוכלו להשתמש ב Facebook Audience Insights על מנת לקבל תובנות חשובות.
שלב שני – הגדרת היעדים והפעולות
על מנת לבנות את האסטרטגיה עליכם לדעת מה אתם רוצים להשיג. כלומר עליכם לקבוע מטרות ויעדים. חשוב מאוד שאלו יהיה יעדים ספציפיים, יעדים ניתנים לכימות וברי השגה, וגם תחומים במסגרת זמן.
למשל היעד שלכם יכול להיות:
• להגדיל את המכירות להגדיל את המכירות עד סוף הרבעון השני ב 10%.
• להגדיל את כמות התנועה לאתר שלכם פי 2.
• להעלות את אחוזי ההמרה באתר ב 30%.
• להגיע לנתח שוק של 30%.
• להגיע ל 100,000 עוקבים בחשבון שלכם ברשתות החברתיות וכו‘.
לאחר שיש לכם מטרות עליכם לקבוע תכנית שיווק דיגיטלי המפרטת את הצעדים שיש לעשות ואת המשימות שיוטלו על כל אדם המעורב במשימה. עליכם לשאול את עצמכם האם כל משימה אכן משרתת את המטרה. נניח והמטרה שלכם היא להשיג עוד 200 לידים בחודש, במקרה זה עליכם לקבוע משימה כמו הקמת דף נחיתה לגיוס לידים.
שלב שלישי – הגדרת קהל המטרה
היתרון של שיווק דיגיטלי הוא שהוא מאפשר לכם לטרגט בצורה מדויקת את קהל המטרה. על סמך הניתוחים שעשיתם, על סמך הניסיון המצטבר, תוכלו להגדיר את הפרסונה האידאלי. אלו כמובן יכולים להיות כמה פרסונות אידאליות, כאשר כל אחד נמצא במקומות אחרים, ודורש שפה שיווקית אחרת.
שלב רביעי – אסטרטגיית התוכן
על סמך המטרות וקהל המטרה שיש לכם, עליכם לקבוע אסטרטגיית תוכן דיגיטלי. זהו צריך להיות תוכן בשפה השיווקית המתאימה לקהל היעד, ועליו לגעת בנקודות החשובות לקהל. אתם יכולים למצוא השראה רבה אצל המתחרים. אפשר להיעזר בכלי מחקר של גוגל ואחרים על מנת לגלות מה אנשים מחפשים בגוגל, וגם למצוא השראה ברשתות החברתיות. חשוב שתבינו את הרעיון של כל מה שעשיתם עד עכשיו – אתם רוצים להבין את עולמם של הלקוחות שלכם, הדברים שמפריעים להם ו/או מעניינים אותם. בהתאם לכך תוכלו לבנות תוכן שיווקי הקולע למטרה.
שלב חמישי – בחירת ערוצי השיווק
בהתאם לכל מה שעשיתם עד עכשיו, עליכם לבחור את ערוצי השיווק. ישנן אפשרויות רבות. יתכן שהקהל שלכם מגיע מגוגל, יתכן שהוא נמצא בטיקטוק, בפייסבוק, בלינקדאין או במקומות אחרים. כל ערוץ שיווק מביא איתו קהל אחר. וכמובן יתכן כי תשתמשו ביותר מאחד.
שלב שישי – יוצאים לדרך ונשארים עם יד על הדופק
לאחר שהכל מוכן אפשר לצאת לדרך. אבל אין כאן ”שגר ושכח“. אסטרטגיית שיווק תמיד דורשת FINE TUNING על מנת להפיק ממנה את המקסימום. עליכם תמיד לבחון את התוצאות ולנסות שינויים קטנים על מנת לשפר את התוצאות. למשל אם עשיתם מודעה עם קריאה לפעולה, תוכלו להריץ מבחן B/A על מנת לגלות איזו קריאה לפעולה מביאה תוצאות טובות יותר.